Przejdź do treści głównej

Do: Prezydent miasta stołecznego Warszawy - Rafał Trzaskowski

Zlikwidujmy bramki w metrze!

Jako pasażerowie metra, którzy wybierają codziennie ten środek transportu, a jest nas kilkaset tysięcy dziennie, zwracamy się z wnioskiem o likwidację bramek w warszawskim metrze, zarówno na pierwszej, jak i drugiej linii podziemnej kolejki.

Dlaczego ta sprawa jest ważna?

Powody dla których należy zlikwidować bramki:

1. Gigantyczne koszty
Na eksploatację i bramek rocznie Metro Warszawskie wydaje ponad 3 mln 335 tys. netto. Należy dodać do tych kosztów opłaty za konserwację i naprawy, wysokości których Metro Warszawskie nie jest w stanie oszacować. Montaż nowych bramek w 2018 i 2019 roku kosztował łącznie 11 mln zł. W tym roku zostaną uruchomione kolejne stacje metra z nowymi bramkami, których kosztów Metro Warszawskie nie potrafiło oszacować. Okazało, że dochodzą też tak niespodziewane wydatki, jak 7-cyfrowe kwoty za wejściówki do metra.

2. Niepotrzebna przeszkoda
Bramki są utrudnieniem dla pasażerów, szczególnie dla dzieci, osób starszych i z niepełnosprawnościami oraz na co dzień, kiedy trzeba się zatrzymać, wyjąć kartę z kieszeni, torebki czy plecaka. Dobrze, jak oburącz czegoś nie niesiemy. Ponadto w Warszawie z przejazdów darmowych korzystają m. in seniorzy i uczniowie, którzy są kilkuset tysięczną grupą, która z bramek musi korzystać zupełnie niepotrzebnie - bramki są dla nich całkowicie zbędne.

3. Nieszczelny i niepotrzebny system
Bramki bramkami, a jak ktoś bardzo chce przejechać bez biletu, to i tak sobie poradzi. Są wejściówki, są również windy. Ponadto kupując bilet czasowy, pasażer jest często skazany na to, aby stać przed bramkami, bo już wchodząc na stację powinien skasować bilet. Tym samym, jeśli do pociągu ma kilka minut, spędza je czekając przed bramkami.

4. Bez bramek funkcjonują autobusy, tramwaje oraz kolej – WKD, SKM i KM
Co sprawia, że na metrze Centrum bramki są, a oddalona zaledwie 100 metrów stacja PKP Warszawa Śródmieście świetnie radzi sobie bez bramek?

5. Bez bramek funkcjonują systemy metra w naszym regionie
Praga, Wiedeń, Budapeszt, Monachium. Również inne stolice naszego regionu takie jak Berlin, świetnie sobie bez nich radzą.

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe argumenty, uważamy, że likwidacja bramek jest jedynym słusznym rozwiązaniem, które wpłynie zarówno na poprawę komfortu pasażerów, jak i przyczyni się do ograniczenia bezsensownych wydatków, a tym samym pozwoli zabezpieczyć środki na inne cele związane z utrzymaniem transportu publicznego w Warszawie.
Warszawa, Polska

Maps © Stamen; Data © OSM and contributors, ODbL

Odnośniki

Nowe informacje

2022-07-18 14:06:51 +0200

Zebrano 1,000 podpisów

2022-07-07 14:10:02 +0200

Zebrano 500 podpisów

2022-07-07 11:19:26 +0200

Zebrano 100 podpisów

2022-07-07 11:11:52 +0200

Zebrano 50 podpisów

2022-07-07 11:08:08 +0200

Zebrano 25 podpisów

2022-07-07 11:04:41 +0200

Zebrano 10 podpisów