Zebrano 1,000 podpisów
Do: Barbara Nowacka Ministra Edukacji Narodowej, Komisja ds. Petycji Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
Stop dyskryminacji dzieci z ADHD w szkołach!
Dzieci z najczęściej występującym zaburzeniem neurorozwojowym (ADHD) nie są objęte wsparciem w przedszkolach i szkołach z powodu swojego zaburzenia.
Zgodnie z obecnym prawem oświatowym dziecku z ADHD nie przysługuje wczesne wspomaganie rozwoju z budżetu państwa, kształcenie specjalne a organ prowadzący przedszkole czy szkołę nie otrzymuje subwencji z powodu zaburzenia neurorozwojowego (ADHD) na pokrycie zwiększonych potrzeb takiego dziecka.
Zależy nam na pilnych zmianach w prawie oświatowym - w Rozporządzeniu MEN z dnia 7 września 2017 roku i z dnia 9 sierpnia 2017 roku w części dotyczącej grup uprawnionych do wsparcia poprzez dopisanie "z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)".
Odpowiednie wsparcie da szansę na rozwój dziecka, na miarę jego możliwości, zapobiegnie powikłaniom braku pomocy, w tym rozwinięcia się dodatkowych zaburzeń, czy też wykluczenia edukacyjnego dziecka ze środowiska szkolnego, ukończenia szkoły poniżej swoich możliwości.
Zabiegamy o lepszy świat dla osób z ADHD! Widzimy w nich potencjał i chcemy im pomóc! Potrzebujemy do tego też Twojego wsparcia! Prosimy, podpisz nasz apel i wspólnie zmieńmy sytuację osób z ADHD w systemie oświaty. Razem możemy więcej!
Zgodnie z obecnym prawem oświatowym dziecku z ADHD nie przysługuje wczesne wspomaganie rozwoju z budżetu państwa, kształcenie specjalne a organ prowadzący przedszkole czy szkołę nie otrzymuje subwencji z powodu zaburzenia neurorozwojowego (ADHD) na pokrycie zwiększonych potrzeb takiego dziecka.
Zależy nam na pilnych zmianach w prawie oświatowym - w Rozporządzeniu MEN z dnia 7 września 2017 roku i z dnia 9 sierpnia 2017 roku w części dotyczącej grup uprawnionych do wsparcia poprzez dopisanie "z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)".
Odpowiednie wsparcie da szansę na rozwój dziecka, na miarę jego możliwości, zapobiegnie powikłaniom braku pomocy, w tym rozwinięcia się dodatkowych zaburzeń, czy też wykluczenia edukacyjnego dziecka ze środowiska szkolnego, ukończenia szkoły poniżej swoich możliwości.
Zabiegamy o lepszy świat dla osób z ADHD! Widzimy w nich potencjał i chcemy im pomóc! Potrzebujemy do tego też Twojego wsparcia! Prosimy, podpisz nasz apel i wspólnie zmieńmy sytuację osób z ADHD w systemie oświaty. Razem możemy więcej!
Dlaczego ta sprawa jest ważna?
Zmiany w rozporządzeniach Ministerstwa Edukacji Narodowej poprzez włączenie dzieci z ADHD do systemu wsparcia spowoduje:
- objęcie dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju finansowanym z budżetu państwa - obecnie nie ma takiej pomocy,
- możliwość wydawania orzeczenia o kształceniu specjalnym (KS), dzięki któremu dzieci będą mogły uczyć się w indywidualnym, dostosowanym do ich potrzeb i możliwości psychofizycznych tempie (dodatkowe zajęcia wspierające rozwój dziecka). Mogą rozpocząć również realizację obowiązku szkolnego nawet dwa lata później.
- organy prowadzące przedszkole czy szkołę otrzymają środki finansowe na pomoc dzieciom z powodu zaburzenia neurorozwojowego (ADHD) z budżetu państwa,
- dzięki wsparciu zapobiegniemy dyskryminacji, polepszymy sytuację edukacyjną i zdrowie psychiczne dzieci z ADHD.
Prosimy, podpisz nasz apel. Razem możemy więcej!
Sposób dostarczania
FB Walczmy o zmiany, wysyłka email