Zebrano 1,000 podpisów
Do: Duże sieci handlowe: Lidl, Biedronka, Żabka, Dino etc.
Chcemy uczciwych informacji o cenach produktów!
Domagamy się uczciwego informowania o cenie jednostkowej produktów sprzedawanych w Państwa sieciach, w widoczny sposób. Na zakupach klient nie wie, ile ostatecznie zapłaci za jedną butelkę napoju, ser czy pieczywo.
Polityka w której przedstawiana cena dotyczy kilku sztuk produktu godzi w interesy konsumentów, którzy dopiero przy kasie widzą wyższą cenę niż pierwotnie przewidywali. Uderza szczególnie w osoby mniej zamożne, które liczą każdy grosz.
Ponadto zachęcanie ludzi do kupowania kilku sztuk produktów, których często nie potrzebują sprzyja marnowaniu żywości.
Polityka w której przedstawiana cena dotyczy kilku sztuk produktu godzi w interesy konsumentów, którzy dopiero przy kasie widzą wyższą cenę niż pierwotnie przewidywali. Uderza szczególnie w osoby mniej zamożne, które liczą każdy grosz.
Ponadto zachęcanie ludzi do kupowania kilku sztuk produktów, których często nie potrzebują sprzyja marnowaniu żywości.
Dlaczego ta sprawa jest ważna?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wielokrotnie alarmował w sprawie informowania klientów o cenach produktów. Wg danych UOKiK wpłynęło w tej sprawie ponad 800 skarg. Praktyki sieci handlowych wyglądają na świadome wprowadzanie konsumentów w błąd w celu maksymalizacji zysków.
W Polsce co roku marnuje się ponad 4,8 mln ton jedzenia. Za 60% tego marnotrawstwa odpowiadają gospodarstwa domowe. Zachęcanie ludzi do kupowania kilku sztuk produktów (szczególnie tych, które łatwo się psują) ma negatywny wpływ na tę statystykę.
Globalnie marnowanie żywności jest istotnym czynnikiem wpływającym na przyspieszenie zmian klimatycznym.
Apelujemy do sieci handlowych o odpowiedzialność, tym bardziej, że często w swoich działaniach marketingowych próbują przedstawiać się jako ekologiczne i prospołeczne. Bez konkretnych działań jest to hipokryzja!
W Polsce co roku marnuje się ponad 4,8 mln ton jedzenia. Za 60% tego marnotrawstwa odpowiadają gospodarstwa domowe. Zachęcanie ludzi do kupowania kilku sztuk produktów (szczególnie tych, które łatwo się psują) ma negatywny wpływ na tę statystykę.
Globalnie marnowanie żywności jest istotnym czynnikiem wpływającym na przyspieszenie zmian klimatycznym.
Apelujemy do sieci handlowych o odpowiedzialność, tym bardziej, że często w swoich działaniach marketingowych próbują przedstawiać się jako ekologiczne i prospołeczne. Bez konkretnych działań jest to hipokryzja!