Zebrano 1,000 podpisów
Do: Polskie Koleje Państwowe S.A. PKP Intercity
KOLEJ NA ZMIANY! Przywróćmy pociąg do Brukseli!
ŻĄDAMY:
1. Stałego nocnego połączenia kolejowego z Warszawy do Brukseli na trasie Warszawa -> Kutno -> Poznań -> Frankfurt nad Odrą -> Berlin -> Hannover -> Dortmund -> Essen -> Duisburg -> Düsseldorf -> Kolonia -> Aachen -> Liège -> Bruksela.
2. W przyszłości, rozwoju połączenia, poprzez dodanie wagonów jadących do Amsterdamu i Paryża.
3. Prowadzenia kampanii reklamowej, zachęcającej do wybrania kolei, w podróżach służbowych i prywatnych.
4. Zapewnienia stałych i przystępnych cen biletów na całej trasie.
5. Dołożenia starań, by składy kursujące na tej trasie zostały w kolejnych latach zmodernizowane lub zastąpione nowymi, a średnia prędkość przejazdu została podniesiona do najwyższej możliwej na każdym odcinku.
Podpisz petycję! Zróbmy wszystko, aby PKP nas usłyszało! Sprawny, aby polskie połączenia międzynarodowe były naszą dumą w Europie!
1. Stałego nocnego połączenia kolejowego z Warszawy do Brukseli na trasie Warszawa -> Kutno -> Poznań -> Frankfurt nad Odrą -> Berlin -> Hannover -> Dortmund -> Essen -> Duisburg -> Düsseldorf -> Kolonia -> Aachen -> Liège -> Bruksela.
2. W przyszłości, rozwoju połączenia, poprzez dodanie wagonów jadących do Amsterdamu i Paryża.
3. Prowadzenia kampanii reklamowej, zachęcającej do wybrania kolei, w podróżach służbowych i prywatnych.
4. Zapewnienia stałych i przystępnych cen biletów na całej trasie.
5. Dołożenia starań, by składy kursujące na tej trasie zostały w kolejnych latach zmodernizowane lub zastąpione nowymi, a średnia prędkość przejazdu została podniesiona do najwyższej możliwej na każdym odcinku.
Podpisz petycję! Zróbmy wszystko, aby PKP nas usłyszało! Sprawny, aby polskie połączenia międzynarodowe były naszą dumą w Europie!
Dlaczego ta sprawa jest ważna?
Podróżnicy! PODPISZCIE PETYCJĘ!
KOLEJ NA ZMIANY!
3 lata temu słynny pociąg - Jan Kiepura - przestał kursować między Warszawą a Kolonią. Dzięki współpracy PKP z Deutsche Bahn, do 2016 roku możliwe było dojechanie, bezpośrednim połączeniem, do takich miast jak: Berlin, Düsseldorf, Kolonia, Bruksela, Amsterdam, Paryż...
Jednak, od 2016 roku, podróżujący nie mają już takiej możliwości.
Żądamy przywrócenia tego połączenia!
Dlaczego?
Kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Emisje z transportu stanowią blisko 25% całkowitych emisji CO2 w Unii Europejskiej. Oprócz tego, w Europie 45% lotów odbywa się na odległość poniżej 500 km. Europejska Agencja Środowiska wyliczyła, że podczas lotu do atmosfery trafia prawie 300 gramów dwutlenku węgla na tzw. pasażerokilometr. Dla porównania podróż pociągiem elektrycznym wydziela tylko 15! Daje to 20 razy mniejszą emisję CO2.
Pochwalmy się Europie!
Kolejni przewoźnicy uruchamiają każdego roku nowe połączenia kolejowe na trasach przez całą Europę. Pokażmy, że Polska również to robi! Pociąg dojeżdżający do Brukseli czy Paryża byłby wspaniałą wizytówką naszego kraju.
Czas na zmianę u polityków!
Wystarczy nam płacenia za kosztowne loty polityków i ich pracowników w pierwszej klasie. Komfortowe miejsca w pociągu w zupełności wystarczą! Parlament Europejski ogłosił ostatnio stan kryzysu klimatycznego - czas, żeby za słowami polityków poszły także ich czyny.
Promujmy najlepsze rozwiązania!
Apelujemy o prowadzenie kampanii promocyjnej na wzór Discover EU - programu unijnego, finansującego osobom, które w danym roku ukończyły 18 lat, darmowe bilety na pociągi po całej Europie.
Co ważne, nocne połączenia kolejowe to szansa na rozwój turystyki. Polskie miasta, leżące na trasie kolei, zyskają zagranicznych turystów, a podróżujący z Polski, wygodnie dotrą do miejsca podróży, budząc się rano na miejscu. Zapewnienie stałych i przystępnych cen biletów pozwoliłoby wielu osobom zaplanować podróż w dogodny sposób, nie tak jak do tej pory, czekając na obniżkę cen połączeń lotniczych do budżetowych lotnisk odległych od miast.
KOLEJ NA ZMIANY!
3 lata temu słynny pociąg - Jan Kiepura - przestał kursować między Warszawą a Kolonią. Dzięki współpracy PKP z Deutsche Bahn, do 2016 roku możliwe było dojechanie, bezpośrednim połączeniem, do takich miast jak: Berlin, Düsseldorf, Kolonia, Bruksela, Amsterdam, Paryż...
Jednak, od 2016 roku, podróżujący nie mają już takiej możliwości.
Żądamy przywrócenia tego połączenia!
Dlaczego?
Kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Emisje z transportu stanowią blisko 25% całkowitych emisji CO2 w Unii Europejskiej. Oprócz tego, w Europie 45% lotów odbywa się na odległość poniżej 500 km. Europejska Agencja Środowiska wyliczyła, że podczas lotu do atmosfery trafia prawie 300 gramów dwutlenku węgla na tzw. pasażerokilometr. Dla porównania podróż pociągiem elektrycznym wydziela tylko 15! Daje to 20 razy mniejszą emisję CO2.
Pochwalmy się Europie!
Kolejni przewoźnicy uruchamiają każdego roku nowe połączenia kolejowe na trasach przez całą Europę. Pokażmy, że Polska również to robi! Pociąg dojeżdżający do Brukseli czy Paryża byłby wspaniałą wizytówką naszego kraju.
Czas na zmianę u polityków!
Wystarczy nam płacenia za kosztowne loty polityków i ich pracowników w pierwszej klasie. Komfortowe miejsca w pociągu w zupełności wystarczą! Parlament Europejski ogłosił ostatnio stan kryzysu klimatycznego - czas, żeby za słowami polityków poszły także ich czyny.
Promujmy najlepsze rozwiązania!
Apelujemy o prowadzenie kampanii promocyjnej na wzór Discover EU - programu unijnego, finansującego osobom, które w danym roku ukończyły 18 lat, darmowe bilety na pociągi po całej Europie.
Co ważne, nocne połączenia kolejowe to szansa na rozwój turystyki. Polskie miasta, leżące na trasie kolei, zyskają zagranicznych turystów, a podróżujący z Polski, wygodnie dotrą do miejsca podróży, budząc się rano na miejscu. Zapewnienie stałych i przystępnych cen biletów pozwoliłoby wielu osobom zaplanować podróż w dogodny sposób, nie tak jak do tej pory, czekając na obniżkę cen połączeń lotniczych do budżetowych lotnisk odległych od miast.
Sposób dostarczania
Ostatnim krokiem kampanii będzie konferencja prasowa, na której zostanie podsumowana kampania, zaproszeni zostaną politycy z Polski i Europy, a wszystkie dokumenty zostaną po niej dostarczone do PKP.